Köp- och leveransvillkor

Här hittar du alla information och alla villkor som gäller för vår webbutik.
Om du har några frågor kan du kontakta oss på info@mirrorline.se eller +4670 2080 580

1. Allmänt om webbutiken

Webbutikens ägare och försäljare av produkten är Mirror Line Oy (FO-nummer: 502081-4033). Vi säljer produkter till myndiga privatpersoner i Stor-Stockholm, Sverige. Produkternas pris inkluderar moms. Mirror Line Oy förbehåller sig rättigheten att göra förändringar i produktpriser och leveranskostnader och rättigheten att upphäva affärer p.g.a. felaktig prissättning.

2. Beställning

Produkterna beställs i första hand via Internet-varukorgen på adressen www.mirrorline.se

Affärstransaktionen blir bindande när kunden har verifierat dessa avtalsvillkor via beställningssidan, samt har godkänt beställningen. Alla beställningar verifieras via ett e-postmeddelande till kunden, där beställningens pris, leveranskostnader och de beställda produkterna meddelas. Det förutsätts att kunden har uppgett en e-postadress i samband med beställningen. Det ikraftvarande priset är webbutikens gällande pris vid tiden för beställningen.

3. Betalningsmetod

Klarna Checkout

Som Mirror Lines betalningstjänst fungerar Klarna Checkout. Klarna Checkout erbjuder följande betalningsmöjligheter: räkning, avbetalning, kortbetalning och betalning via nätbank. Genom att uppge era uppgifter i kassan godkänner ni Klarna Ab:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) villkor.

Allmänna villkor hittar ni här: http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/user

4. Leveransmetod och -kostnader

Vi tar ut en expeditionsavgift på 95 eller 295 kronor. Avgifterna täcker de kostnader vi har för att behandla köpet och leverans av varor.

Förutom expeditionsavgiften tillkommer leveranskostnader till priset. Leveranskostnaderna inkluderar post- och förpackningskostnader. De tillgängliga leveransmetoden är beroende av innehållet i varukorgen och av produkternas totala vikt. Vid kassan kan ni välja den tillgängliga leveransmetod som bäst passar er, och då ser ni också de slutliga leveranskostnaderna.

Leveransmetod:

  • Postpaket 45–95 SEK
  • Avhämtning vid terminalen gratis
  • Hemleverans från 295 SEK
  • Hemleverans + Inbärning från 695 SEK

Hemleveransavgiften för webbutiksbeställningar inkluderar transport till ytterdörren inom Stor-Stockholm, Sverige. Leveransen sker till den adress som kunden har uppgett. Leveranstiden för vanliga produkterna är 1-2 veckor, och för måttbeställda produkterna är den 3-4 veckor. Mirror Line Oy förbehåller sig rätten att ändra leveranstidtabellen p.g.a. orsaker som inte beror på Mirror Line Oy. Transportfirman kontaktar kunden gällande leveransen. En mottagare bör vara på plats. Det krävs 2 personer för att bära större produkter.

Om ni hämtar varan vid terminalen, ringer vi er när vi har behandlat beställningen och kommer överens om avhämtning. Avhämtning bör ske från måndag till fredag mellan kl. 08.30 och 16.00.  På torsdagar lyckas avhämtning till 19.00. Varorna måste hämtas inom 14 dagar.

Terminalens adress:

MTM AB
Frihamnsgatan 54
Frihamnen Magasin 6
115 56 Stockholm

Postpaket levereras till ditt hem eller närmaste utlämningsställe. Du får ett sms eller en brevanvisning när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom normalt 14 dagar, mer information får du i och med leveransen till utlämningsstället.

Outlösta Postpaket
För varor som inte löses ut faktureras Mirror Line en returavgift.

5. Returnering av produkten

Mirror Line Oy följer konsumentskyddslagen och konsumentverkets anvisningar för näthandel. Ni kan bekanta er med villkoren på adressen https://www.konsumentverket.se

Ni har 14 dagars returrätt på alla produkter som ni köper i webbutiken, utom måttanpassade skjutdörrar och skjutdörrsgarderober. Köparen ansvarar för alla direkta kostnader för returnering av produkten.

Den returnerade produkten bör vara oanvänd. Om produkten har tagits i bruk ansvarar kunden för eventuell värdeminskning. Om produkten är osäljbar p.g.a. användning, ansvarar kunden för produktens fulla värde. Vi kan avstå från att returnera köpesumman tills vi har fått tillbaka produkten eller tills kunden bevisar att hen har återsänt produkten.

Kontakta oss via e-post på adressen info@mirrorline.se innan ni skickar tillbaka produkten.

OBS. Måttanpassade produkterna, liksom Mirror Lines skjutdörrar och garderober, har inte ångerrätten. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: ”en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.

6. Felaktig produkt

Säljaren ansvarar för de fel hos produkten, som har funnits vid köptillfället. Konsumenten måste bevisa att produkten är felaktig. Om ett fel yppar sig inom 6 månader från produktens överlåtande, anses produkten ha varit felaktig redan vid tidpunkten för överlåtandet och vara på säljarens ansvar. Korrigering av felet sker i första hand genom reparation av produkten eller genom att produkten byts ut inom skälig tid.

Kontakta oss på adressen info@mirrorline.se om er produkt är felaktig.